Prezentace firmy, jejích aktivit, výrobku nebo služby jako ekologicky šetrné nebo šetrnější, než tomu ve skutečnosti je za účelem vytvoření dojmu zodpovědnosti vůči životnímu prostředí. Může být uváděno záměrně nebo z neznalosti. O greenwashing půjde i v případě, že daný subjekt aktivity skutečně provádí, ale v rámci celku jde o bezvýznamnost v kontextu mnohem větších negativních dopadů způsobených standardně zavedenými postupy, u kterých není naplánována nebo realizována změna snižující tyto dopady.
Marketingové manipulativní jednání firem, které se nepravdivou nebo zavádějící ekologickou propagací (propagací environmentálně odpovědného chování) snaží vylepšit vlastní image, produkt nebo službu v očích zákazníka.
Někdy se může jednat o skrytý Greenwashing, v případě, že si firma neověří nebo neřeší dodavatele ve vlastním dodavatelském řetězci.
Zákazníci (uživatelé) se s ohledem na šířící se povědomí o klimatické změně a dopadech našeho konzumního spotřebitelského chování snaží zmírnit vlastní negativní dopad výběrem produktů a služeb s nižší ekologickou stopou. Neulevujeme jen vlastnímu svědomí, aniž bychom zaváděli významnější změny ve vlastním chování a přístupu?